Sunday, October 25, 2009

MPV Aku... (MPV tuh multi purpose vehicle kan???)

Salam semua...

Kali ni aku nak cerita kisah kereta aku.. Ops... Jangan salah sangka ye, bukan nak cerita tahap kepoweran kereta aku, tapi nak cerita kisah aku dan kereta aku di bidang pertanian dan penternakan ni...

Aku gunakan konsep mulakan dengan apa yang aku ada untuk mulakan bisnes. Ape2 bisnes akulah, kedai baju ke... ayam ke... kambing ke... Sebab tu aku gunakan kereta aku sebagai alat pengangkutan untuk bisnes aku. Bawak rumput untuk kambing, bawak kayu untuk buat reban ayam dan kandang kambing, bawak kambing bapak aku yang melarikan diri dari kandang, bawak kambing yang aku beli dan macam-macam lagilah... Korang tengoklah sendiri gambar-gambar kat bawah ni... Nilah semangat Malaysia Boleh aku!!!!! Bapak aku selamba bawak biri-biri naik merc sampai aku pun kena pangku biri-biri dalam kereta.. hehehe...

Nikan pulak kereta kebal aku tu... apalah sangat... Janji kerja bereh!!!!

Doakanlah aku ye kawan-kawan moga aku sukses dalam usaha aku ni....




Ni kayu aku amik untuk projek mega ayam kampung ori aku... memang tak cukup.. terpaksa beli kayu second hand..




Ni rumput untuk kambing. Biasa 4-5 guni sehari aku amik...




Yang ni masa sukan tadika. Barang2 tuh semua aku masukkan dalam kereta... Masa ni kedai aku baru bukak.. tengah buat marketing le ni...

0 comments: